قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

دلجویی از شهروند مشهدی | ماجرای تذکر مأموران شهرداری مشهد به جوانی که ضایعات جمع آوری کرده بود

  • کد خبر: ۷۸۰۲۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
دلجویی از شهروند مشهدی | ماجرای تذکر مأموران شهرداری مشهد به جوانی که ضایعات جمع آوری کرده بود
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا، درباره انتشار این کلیپ و اتفاقات پس از آن گفت: متأسفانه کلیپی منتشر شد از برخورد با جوانی که ضایعات جمع آوری کرده بود و ما پس از انتشار این کلیپ به سرعت وارد عمل شدیم.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چند روز پیش کلیپی منتشر شد از تذکر مأموران شهرداری مشهد به جوانی که ضایعات جمع آوری کرده بود. انتشار این کلیپ سبب جریحه دارشدن افکار عمومی شد. همین مسئله سبب شد علاوه بر اطلاعیه روابط‌عمومی شهرداری مشهد و صحبت‌های استاندار خراسان‌رضوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با حضور در منزل این جوان مشهدی، از وی دلجویی کند.

دلجویی از جوان مشهدی

پس از انتشار این کلیپ، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا، درباره انتشار این کلیپ و اتفاقات پس از آن گفت: متأسفانه کلیپی منتشر شد از برخورد با جوانی که ضایعات جمع آوری کرده بود و ما پس از انتشار این کلیپ به سرعت وارد عمل شدیم.


موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با تأکید بر اینکه کار کارکنان شهرداری قانونی بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در کلیپ منتشرشده شاهدیم که مأموران شهرداری هرگز برخورد فیزیکی ندارند و برخوردشان خوب است، اما در این مسائل موضوعی به‌نام احساس و عاطفه وجود دارد.


وی افزود: شهر مشهد شهر امام رضا (ع) امام مهربانی هاست و این شهر با دیگر شهر‌ها متفاوت است؛ بنابراین برخورد و نگاه ما نیز باید متفاوت باشد؛ اعضای شورای ششم شهر مشهد نیز نگاه مردمی، در کنارمردم بودن و مشارکت با مردم را دارند. دراین راستا و پس از انتشار این کلیپ و درحالی که مدیریت شهری واکنشی دیرهنگام نشان داد، ما به عنوان اعضای شورای شهر مشهد تکلیف خود دانستیم که به‌عنوان وظیفه‌ای انسانی و اجتماعی برای دلجویی از این جوان اقدام کنیم.


حاجی‌بگلو ادامه داد: خوشبختانه محل زندگی این جوان را پیدا کردیم و بنده با حضور در خانه این جوان از وی دلجویی کردم.


وی در ادامه تأکید کرد: پس از این اقدام، خوشبختانه مردم لطف زیادی به ما داشتند و در پیام‌های مختلفی برای این دلجویی از ما قدردانی کردند و ما نیز شرمنده محبت مردم شدیم؛ متأسفانه در ۸ سال گذشته آن قدر بد عمل شده و ناامیدی در جامعه شکل گرفته که مردم با یک عذرخواهی ما که وظیفه انسانی است، از ما قدردانی می‌کنند؛ به قطع این اتفاق وظیفه ما را نیز سنگین‌تر می‌کند که باید در کنار مردم باشیم.


حاجی بگلو افزود: البته برخی پیام‌ها نیز انتقادی بود و برخی‌ها اعتقاد داشتند که این اقدام یک کار تبلیغاتی است که دراین زمینه نیز باید بگویم بنده کلیپ عذرخواهی را در هیچ یک از صفحات شخصی خودم منتشر نکرده‌ام.


سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پایان با تأکید بر سامان‌دهی موضوع پسماند و ارائه راهکار برای آن گفت: به قطع پیداکردن راهکار برای سامان‌دهی پسماند و ضایعات یکی از دستورکار‌های ما خواهد بود؛ البته معاونت خدمات‌شهری طرحی برای تفکیک زباله از مبدأ اجرایی کرده است که مردم از خانه‌های خود و با استفاده از نرم‌افزار به تفکیک زباله از مبدأ و تحویل آن به مأموران اقدام می‌کنند؛ این‌گونه طرح‌ها باید با جدیت پیگیری شود.

اطلاعیه شهرداری مشهد

روابط عمومی شهرداری مشهد نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کردکه وضعیت دشوار اقتصادی سبب شده است افراد شریف برای امرار معاش با گرفتاری‌های فراوان روبه رو باشند و این امر دشواری‌هایی را برای کارکنان و پیمانکاران شهرداری در اداره شهر به‌همراه داشته است.


در این اطلاعیه آمده است: به همه کارکنان و عوامل شهرداری مشهد تکلیف شده است که در اجرای وظایف و ارائه خدمات به شهروندان، ضمن تأکید بر رعایت کامل قانون و حقوق افرادی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند، باید نهایت احترام به افراد گذاشته شود. در چند سال گذشته افراد بیشتری زباله و مواد بازیافتی جمع آوری می‌کنند که این امر با آسیب‌های جدی اجتماعی در شهر همراه بوده است؛ بنابراین شهرداری مشهد سعی کرده است این امر را سامان دهی کند تا افراد شریفی که از این راه ارتزاق می‌کنند، به کار خود ادامه دهند و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.


در این اطلاعیه همچنین آمده است: همان گونه که در کلیپ منتشرشده دیده می‌شود، عوامل شهرداری به شهروند عزیز توهین یا تعرض نکرده و فقط برای سامان‌دهی موضوع انجام وظیفه کرده اند.
در بخش پایانی اطلاعیه آمده است: حفظ کرامت و حرمت یکایک شهروندان را همچنان به همکاران خود توصیه می‌کنیم.

پایتخت معنوی ایران شایسته چنین رویداد‌هایی نیست

استاندار خراسان رضوی نیز خواهان دلجویی کردن مسببان این امر شد. محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: به حفظ کرامت و حرمت تک تک شهروندان شریف ما در شهر امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تأکید می‌کنیم و همه دستگاه‌ها باید این امر را سرلوحه اقداماتشان قرار دهند.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد همواره در پایتخت معنوی ایران اسلامی و جهان اسلام مظهر خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه مطهررضوی بوده و این موضوع نیز قابل دیدن است، اما این به تنهایی کافی نیست و ضرورت دارد شهرداری مشهد به دنبال این اتفاق از آن شهروند شریف دلجویی و در صورت امکان شرایطی را فراهم کند تا از شهروندانی که به علت مشکلات اقتصادی شدید به چنین مشاغل سختی رو می‌آورند، حمایت مادی و معنوی شود.


معتمدیان با بیان اینکه رعایت قانون و اخلاق اسلامی در برخورد با اشخاص باید مدنظر همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باشد، تأکید کرد: چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در محافل عمومی و شهری، همه مدیران و کارکنان آن‌ها باید بدانند که مردم، ولی نعمت ما هستند و هرچه آبرو و عزت داریم، به‌واسطه حمایت‌ها و همراهی‌های مردم است؛ پس شایسته است در پایتخت معنوی ایران اسلامی دیگر شاهد چنین رویداد‌هایی نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->